Veelgestelde vragen

Wat betekent er als er staat “Volgende zending komt binnen op: ….”

Wekelijks komen er honderden producten bij ons binnen. Om ervoor te zorgen dat we altijd voorraad hebben van verschillende configuraties proberen we onze voorraad daarom wekelijks aan te vullen.

Als deze melding bij het product staat betekent het dat dit product naar ons onderweg is en een langere levertijd heeft. De gecommuniceerde datum van de volgende zending is daarbij een schatting. Dit kan eerder of later zijn. Zodra we het desbetreffende product bij ons binnen hebben, checken wij hem nog goed no of het product voldoet aan de “als nieuw” en “5 sterren kwaliteit” waar wij voor staan.

Mocht je een bestelling hebben geplaatst met deze melding houden wij je altijd op de hoogte over de status. Zodra we het product binnen hebben zorgen we dat we jouw product direct met de post mee gaat of plannen we indien je voor afhalen hebt gekozen een ophaalafspraak met je in.

Waar komen jullie producten vandaan?

We kopen veelal ‘customer returns’ in bij verschillende partijen. Dus onze producten die zijn nieuw verkocht en binnen de retourperiode weer geretourneerd. Dat is het merendeel van ons aanbod. Dus niks refurbished, niks vervangen. Simpelweg weinig gebruikt.

Hoe kunnen jullie zo goedkoop zijn?

Dat is een veelgestelde vraag. En dat snappen we volledig!

Het sleutelwoord: BULK.
We kopen alles in BULK. Dat betekent dat we in grote oplage kopen en zodanig een bepaalde korting kunnen bedwingen. Daarmee hebben we de mogelijkheid om scherpere prijzen te bieden. Een bijkomende voordeel is een altijd ruim aanbod met een grote diversiteit aan producten. Voor iedereen is dus altijd wel wat te vinden!

Het merendeel van ons aanbod is als-nieuw (tweedehands).
Het grootste gedeelte van ons aanbod is pas enkele weken tot enkele maanden oud. Desondanks, valt dit onder de noemer: tweedehands.
Puur om die reden heeft het afschrijvingsmonster z’n werk al voor een groot gedeelte gedaan 🙂

Hierdoor kunnen we de modellen simpelweg voor een – aanzienlijk – scherpere prijs aanbieden!

Mac voor minder is een online winkel (en dus niet offline).
We zijn een online webwinkel. Dat betekent dat we geen fysieke winkel hebben. Hierdoor hebben we lagere overheadkosten en kunnen we de prijs nóg scherper maken.

Belang van de klant staat voorop.
Bij ons is en blijft het uitgangspunt: De beste deals bieden. Hierdoor werken we met kleinere winstmarges waardoor de prijzen lager zijn. Het belang van de klant staat voorop.

24 maanden garantie op alle producten

Kwaliteit én service is het allerbelangrijkst. Onze garantie biedt méer dan wettelijk noodzakelijk. Dat betekent dat ons gehele aanbod voorzien is van 24 maanden (2 jaar) garantie.  Deze garantie start dus vanaf de dag dat jij de Mac, iPad of accessoire ontvangt.

Garantie is top. Maar wat betekent het precies?

Onder garantie wordt verstaan het optreden van hardware defecten zonder het toedoen van de gebruiker. Een paar belangrijke kenmerken van onze garantie op een rij:

Inbegrepen:

  • 24 maanden op alle producten.
  • Volledige hardware dekking op alle componenten.
  • Accu, trackpad en toetsenbord hebben ook een volledige dekking binnen garantietermijn.
  • Dekking op de originele Apple oplader (USB C adapter + kabel) binnen garantietermijn.
  • Minimale accucapaciteit is 80% binnen garantietermijn.
  • Gratis (verzekerde) verzending (PostNL) naar ons binnen garantietermijn.

Wanneer je de Mac zelf naar ons kantooradres brengt, hebben we een (gratisleentoestel beschikbaar. Zo kan je doorwerken tijdens de reparatieduur.

Niet inbegrepen:

  • Door jou gemaakte verpakkingskosten (bij toezenden naar ons).
  • Gebruikersschade (vallen, stoten, vloeistoffen) behoort niet tot de garantie*
  • Defecten aan de Mac als gevolg van gebruik niet originele adapter.
  • Problemen die betrekking hebben tot vervangingsprogramma’s vanuit de fabrikant, vallen tevens onder schade als deze niet voldoen aan de richtlijnen van de fabrikant. Daarnaast kan een probleem enkel binnen een vervangingsprogramma worden opgenomen, als het vervangingsprogramma ook geldt voor dat specifieke model.

*Indien jouw Mac gedekt is door AppleCare+, valt gebruikersschade wél te claimen. In zo’n geval betaal je een eigen risico voor de gemaakte schade.

Kan ik de garantie verlengen naar 36 maanden?

Ja! Verleng de garantieperiode met een extra 12 maanden voor een totaal van 36 maanden (3 jaar). Dat betekent dat er een additioneel jaar  kan worden bijgekocht.

Garantie verlengen is niet op elk model van toepassing. Indien dit mogelijk is, dan wordt deze optie getoond bij het product. De kosten hiervan staan dan ook omschreven.

36 maanden garantie. Verder dezelfde voorwaarden?

Bij een verlenging van de garantie met (+) 12 maanden blijven de bestaande garantievoorwaarden actief.

Inbegrepen:

  • 24 maanden op alle producten.
  • Volledige hardware dekking op alle componenten.
  • Accu, trackpad en toetsenbord hebben ook een volledige dekking binnen garantietermijn.
  • Dekking op de originele USB C adapter (adapter + kabel) binnen garantietermijn.
  • Minimale accucapaciteit is 80% binnen garantietermijn.
  • Gratis (verzekerde) verzending (PostNL) naar ons binnen garantietermijn.

Wanneer je de Mac zelf naar ons kantooradres brengt, hebben we een (gratisleentoestel beschikbaar. Zo kan je doorwerken tijdens de reparatieduur.

Niet inbegrepen:

  • Door jou gemaakte verpakkingskosten (bij toezenden naar ons).
  • Gebruikersschade (vallen, stoten, vloeistoffen) behoort niet tot de garantie*
  • Defecten aan de Mac als gevolg van gebruik niet originele adapter.
  • Problemen die betrekking hebben tot vervangingsprogramma’s vanuit de fabrikant, vallen tevens onder schade als deze niet voldoen aan de richtlijnen van de fabrikant. Daarnaast kan een probleem enkel binnen een vervangingsprogramma worden opgenomen, als het vervangingsprogramma ook geldt voor dat specifieke model.
Mijn apparaat heeft een probleem. Hoe nu verder (reparatie)?

No worries, dit lossen zsm voor je op! Ben je in de gelegenheid langs te komen, dan kan dat uiteraard. Hiervoor kan je even een afspraak maken. Lukt dit niet, dan dient het apparaat naar ons verzonden te worden.

Een gratis verzendlabel mailen we gewoon toe. Kost je niks!
Een reparatie binnen de garantie is kosteloos. Dat geldt ook voor het verzenden. We sturen altijd een gratis verzendlabel toe zodat jij het apparaat kosteloos naar ons kan sturen. Deze hoef je enkel op de doos te plakken en het pakket af te geven bij een PostNL punt. Kost helemaal niets (al betaald door ons).

Reparatieduur: +/- 5 werkdagen
Mocht het onverhoopt nodig zijn om een reparatie in te plannen, dan zorgen we ervoor dat je z.s.m. weer up and running bent! We hanteren een gemiddelde doorlooptijd van 5 werkdagen.

Leentoestel: Mogelijk bij zelf langsbrengen van je apparaat.
Als je ervoor kiest om jouw Mac zelf bij ons langs te brengen, dan kan je kosteloos een leentoestel van ons ontvangen. Zo kan je in ieder geval doorwerken wanneer jouw eigen Mac tijdelijk even niet beschikbaar is.

Betaalmethode: iDeal, Apple Pay en Creditcard

Betalen: van iDeal tot Creditcard.  
Als je een product besteld, dan kan je gemakkelijk betalen.

Het is mogelijk om via de volgende betaalmethode te betalen:

  • iDeal
  • Bancontact (België)
  • Apple Pay
  • Creditcard

Afhalen bij Mac voor minder: Betaling via webshop 
Heb je een Mac gezien die je graag dezelfde dag wilt ophalen? Dan geldt wederom hetzelfde. Je kan deze gemakkelijk via de webshop bestellen en kies voor ‘Afhalen bij Mac voor minder’. Dan bellen we direct na je bestelling voor het inplannen van de ophaalafspraak.

Verzekerd verzonden: komt-💯-veilig-bij-je-aan garantie!

Het is voor ons minstens net zo belangrijk dat jouw Apple product veilig aankomt.

Gratis verzekerd verzonden via PostNL binnen Nederland én België.

Al onze pakketten zijn verzekerd. Dat betekent dat het risico altijd bij ons, de verzender, ligt. Als koper ben je dus altijd gegarandeerd van levering.

Onze Belgische klanten profiteren natuurlijk ook van onze super aanbiedingen. Ervaring leert dat verzenden naar België gemiddeld 2 werkdagen duurt.

Speciale dozen, veilig verpakt!
We gebruiken speciaal ontwikkelende dozen met een dubbele wand aan alle kanten. Hierdoor komt jouw Apple product altijd veilig aan!

Het product ‘zweeft’ (als het ware) in het midden van de doos. Deze zit ‘gespannen’ in plastic en bubbeltjetfolie en kan onmogelijk verplaatsen. Daarnaast is de doos dubbelwandig. Zo kan jouw bestelling onmogelijk beschadigen door ‘externe invloeden’.

Gratis verzenden of zelf afhalen

Op werkdagen voor 16.00 besteld, volgende dag in huis.
Het specifieke tijdsvak waarbij de bezorger zal aanbellen is zichtbaar via de track & track code.

Zelf een aflever moment kiezen? Dat kan!
Het kan natuurlijk dat je al van te voren weet dat je niet aanwezig bent. Dan is het handiger om een ander aflever moment te kiezen.

  • Avondlevering. Dit is mogelijk op dinsdag- en donderdagavonden. De levering vindt dan plaats tussen 18.00 en 22.00.
  • Ochtendlevering. Dit is mogelijk op werkdagen en dan wordt de MacBook gegarandeerd voor 12.00 bezorgd.
  • Latere levering. Indien het wenselijk is om de bestelling – bijvoorbeeld – pas over 3 dagen te laten bezorgen, kan dat.

PostNL pick-up point? Dat kan!
Je kan er ook voor kiezen om direct te laten versturen naar een PostNL pick-up point. Je kan kiezen uit locaties bij jou in de buurt. Zo mis je nooit het pakket!


Toch liever zelf afhalen bij Mac voor minder?

Het is mogelijk om jouw bestelling bij ons af te halen. Hiervoor selecteer je ‘afhalen bij Mac voor minder’ tijdens het afrekenen. Dan plannen we de ophaalafspraak met je in nádat de bestelling is ontvangen.

Houd rekening met het beschikbare tijdsvak voor afhalen:  Maandag t/m Vrijdag: 09.30 – 12.30

Binnen 30 dagen kosteloos retourneren.

Precies, kosteloos retourneren binnen 30 dagen, Daar doen we niet moeilijk over! Dit kan zonder opgaaf van reden. We sturen dan een gratis retourlabel toe zodat men het product kosteloos kan retourneren.

Let wel: je dient het product binnen 15 dagen (vanaf ontvangst) aan te melden voor retour. Vervolgens heb je nog 15 dagen om het product retour te sturen.

Tip: De verzenddoos die je bij het product ontvangen hebt werkt beter dan een oude schoenendoos.

Een retour aanmelden:

Mocht je een product willen retourneren, dan kan je dit aangeven per:

  • mail naar support@macvoorminder.nl onder vermelding van ‘Retouraanvraag’
  • telefoon: 085 060 6664
  • of via het retourformulier.

Een gratis retourlabel per mail. Zo simpel kan het zijn.
We sturen dan een gratis verzendlabel per mail toe (uitsluitend binnen Nederland). Deze hoef je enkel op de doos te plakken en het pakket af te geven bij een PostNL punt. Kost helemaal niets (al betaald door ons).

We willen het product wel weer in dezelfde staat terug, dus verpakt het goed.

Let wel goed op: Na het indienen van de retouraanvraag, dient het product binnen 15 dagen aantoonbaar retour te zijn gestuurd.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Elk product is softwarematig hetzelfde als een nieuwe uit de doos. Dat betekent dat de nieuwste softwareversie is geïnstalleerd. Met het ‘getting started‘ scherm zodat je direct aan de slag kan! De nieuwste versie van macOS, iPadOS of iOS. Ready to go!


Wat wordt er meegeleverd:

  • Originele oplader
  • 24 maanden volledige garantie
  • Komt-?-veilig-bij-je-aan garantie .

Elke product komt inclusief originele Apple lader en een QWERTY toetsenbord indeling.

Geen concessies in kwaliteit. Wél de tweedehands prijs.

Jouw Apple product is als nieuw. Wij garanderen dat deze exact is wat je verwacht. Dus niet van nieuw te onderscheiden en bovendien met minimaal 24 maanden garantie.


Door bij ons jouw Apple product te kopen, bespaar je veel geld. So, what’s the catch? 🙂

Die is er niet! Nou ok, een mini catch. We leveren de originele doos af en toe niet mee. We zullen deze altijd meeleveren als deze aanwezig is. Echter kan het voorkomen dat we deze niet beschikbaar hebben. Dit is één van de charmes van op deze manier jouw Apple kopen. Een flinke besparing, een mini concessie, maar altijd een als-nieuw product!

En heel eerlijk? Hoe vaak denk jij aan de “originele” doos als jouw fantastische MacBook op tafel staat te pronken? 🙂

Zakelijk kopen? BTW aftrekbaar!

Ons gehele aanbod is inclusief 21% BTW. Dat betekent dat er standaard een BTW factuur wordt meegeleverd.

We kennen maar één productconditie: 5 sterren!

Mac voor minder staat bekend om de perfecte product conditie. Ons aanbod biedt wél de tweedehands prijs, zonder concessies in kwaliteit. Dat is heel belangrijk. Daarom tref je bij ons – in tegenstelling tot andere aanbieders – enkel 5 sterren conditie producten aan.

Geen concessies in kwaliteit. Wél de tweedehands prijs.

Klik HIER voor een uitgebreide omschrijving van de conditie van onze producten.

Als je bij macvoorminder.nl een product aanschaft, is deze nieuw of als nieuw. Of je nu kiest voor een MacBook, Mac mini, iMac of iPad. We hanteren slechts 1 conditie: 5 sterren. Zo weet je zeker dat het áltijd exact is zoals het hoort.

Bij elk product tref je éen van deze condities:

Nieuw. Dit product is nieuw en zit in ongeopende verpakking.


Als nieuw. Dit  product wijkt – letterlijk – niet af van nieuw. Zowel optisch als technisch niet van nieuw te onderscheiden.


Als nieuw: verder toegelicht.

Als je een product kies met de conditie als nieuw, koop je een vrijwel nieuw product. Tóch lichten we graag per productgroep toe hoe we deze conditie omschrijven.

MacBook:

De gehele behuizing is als nieuw. Dat betekent dat er geen gebruikerssporen aanwezig zijn. Er wordt nauwkeurig gekeken naar de conditie van de MacBook. Deze moet perfect zijn, anders kopen we de MacBook niet in.

Dat betekent ook een perfect toetsenbord (als nieuw!) en beeldscherm. Ons uitgangspunt is dat wanneer je de MacBook voor je hebt, je niet het gevoel hebt dat deze ooit is gebruikt. We benaderen de conditie dus altijd vanuit het perspectief van de klant. Je ontvangt dus altijd een pérfect product.

De onderplaat/onderkant is het enige onderdeel waar wellicht lichte krasjes aanwezig zijn. Dit is haast niet te voorkomen.

Conclusie:


iMac

De gehele behuizing is als nieuw. Dat betekent dat er geen zichtbare gebruikerssporen aanwezig zijn. Deze moet perfect zijn, anders kopen we de iMac niet in. Ook hier kan je ervan uitgaan dat deze perfect is. Zal simpelweg niet afwijken van nieuw.

Conclusie:


iPad

De gehele behuizing is als nieuw. Dat betekent dat er geen zichtbare gebruikerssporen aanwezig zijn. Bij de iPad is het vooral belangrijk dat het beeldscherm krasvrij is. Hier kan je dus zeker van zijn! Zal simpelweg niet afwijken van nieuw.

Conclusie:

Labels: kies de Mac die bij jou past

Het kan lastig zijn om de juiste MacBook te kiezen. Zeker wanneer je eigenlijk niet precies weet waar je moet beginnen. Wat heb je nou precies nodig?

We hebben inmiddels zoveel verschillende klanten voorzien van een MacBook dat we weten voor welk gebruiksdoel een Mac geschikt is.

Op basis van echte klantervaringen tref je hier onze labels.

Onze favoriet

onze-favoriet

Dit model biedt het beste ‘all-round’ pakket binnen de categorie. Het is een Mac die zich heeft bewezen en waar – wij – er veel van hebben verkocht. Je kan er vrijwel niet de mist mee in gaan.

Ze zijn – in hun categorie – gewoon een rocksolid optie. Een voorbeeld hiervan is de MacBook Pro 16 inch van €1.649,00 . Perfect voor grafisch werk zoals foto- én videobewerking. IJzersterke prestaties voor vrijwel iedereen. Daarom is dit ‘onze favoriet’.

Je kiest hierbij voor ‘value for money‘ of ‘prijs/kwaliteitverhouding‘. Het is een MacBook die zodanig goed geprijsd is voor de prestaties die worden geleverd, dat wij dit adviseren als onze favoriet.

Bij de ‘onze favoriet’ is een vergelijkbaar alternatief vaak een stuk duurder.

Nieuw in doos

Dit product is nieuw. Dat betekent dat de doos ongeopend is. Het product is niet uit de verpakking geweest!

Open doos

Dit product is als nieuw. De doos van dit model is geopend, echter is het product nog nieuw in de verpakking. In veel gevallen van ‘open doos’, ontvang je een nieuwe Mac waar enkel de folie van de doos af is.